marter of vos

Afgelopen nacht een vos of een marter op bezoek gehad gelukkig niet in het duivenhok maar bij de kippen. Vannacht om 3uur kwam onze dochter bij ons op de kamer omdat ze hoorde dat de kippen en de haan verschrikkelijk te keeer gingen,wij hadden niks gehoord maar dat zegt niets natuurlijk want wij slapen overal dwars doorheen dus snel in de kleren geschoten en gaan kijken maar toen ik er kwam was de dader al verdwenen en lag onze mooie haan (een grote Brahma ) voor dood in de ren. 1 Van de 2 kippen was verdwenen en 1zat op het nest in het hok. Zo midden in de nacht kon ik verder ook niet veel meer doen dus geprobeert de slaap weer te vatten maar dat viel ook niet mee. "Morgens weer gaan kijken bleek de haan toch nog te leven toen heb ik hem maar in het hok gelegd maar ik denk niet dat hij het redt het lijkt wel of hij zijn nek heeft gebroken en volgens mij is hij ook in een shock. Het is toch zonde dat zo'n prachtig beest wordt gedood door waarschijnlijk een vos nog even dan kun je je hond of kat ook niet meer los om je huis laten lopen want dan wordt die door een wolf of zoiets gegrepen het wordt steeds gekker hier met die roofdieren. Het was maar een haan maar toch zullen we hem wel missen want altijd als er iemand van ons thuis kwam haalde hij je bij het hek al op om even wat te schooien of aangehaald te worden. Ook onze hond Basco zal zijn speelkameraadje wel missen want zo nu en dan zaten die twee achterelkaar aan al waren het allebei honden,maar Basco had veel respect voor de haan. Zonde gewoon.