jonge duiven

Vanmorgen om half twaalf 53 jonge duiven losgelaten nadat ze allemaal buiten op het dak zaten ging er een ploeg van zo'n 40 op de vleugels,ik zie ze nog een rondje maken rond het hok en dan trekken ze hoog in een rechte lojn richting jubbega. Ik had er al een vreemd gevoel bij. Een kwartiertje later hoor ik dat de rest ong. 15 jongen ergens van schrikken en ook het luchtruim kiezen en even later zie ik een havik triomfantelijk in  het weiland zitten met onder hem een van mijn jonge duiven,ik snel erheen gesprint en de havik kiest het hazenpad maar het was al te laat de duif liet hij liggen maar hij had de kop er al af gevreten weer eentje minder. Om een uur of kwart voor 1 kwamen er een stuk of 15 jongen terug en in de loop van de middag nog 1 maar de rest heb ik niet weer gezien. Om zes uur het eerste telefoontje een jonge duif zat in Friesche Palen morgen maar even ophalen. Ja dat is echt balen maar ja dat is het risico van het vak. Hopelijk zitten er morgen ochtend nog een paar in de volliere en worden er nog een paar opgegeven.