Gelukkig 2016

Alle duivenliefhebbers een succesvol maar vooral een gezond en gezellig 2016 toegewenst wat mij betreft mag het wel weer april wezen. Hoewel de kweekperiode breekt weer aan en dat vind ik ook altijd een leuke periode. De eerste jonkies zijn reeds uitgekomen nl 2 uit de Sven X de 049 want deze hadden we eerder gekoppeld intussen zit de 3e duivin al bij de Sven en daar heeft hij geen enkele moeite mee ik haal de ene bij hem vandaan en devolgende dag koppel ik hem aan een andere ik hoef ze niet eens op te sluiten. Op dit moment zit hij gekoppeld aan een duivin (de 43) die we gekocht hebben op de totale verkoop van wijlen F.W.Jonker. Fedde had deze duivin gekocht als jong duifje wat wij geschonken hadden aan de club om te verkopen. Deze duif was Fedde zijn beste vlieger zij won meerdere 1e prijzen en was talloze keren Fedde zijn eerste in de klok. De 43 is ook in de hand een prachtige duif maar helaas moeten we zeggen dat we de precieze stamboom niet kunnen overleggen omdat ik die toen niet in de computer of op papier heb gezet. Wel weet ik dat ze van het soort van Jan de Vries is. We zijn van plan om hier 2 koppels eitjes uit te halen en dan word de Sven waarschijnlijk weer aan de Ireen gekoppeld. De vliegers worden waarschijnlijk zo rond de 2e week van januari gekoppeld.