de eerste jongen zijn geboren

Al een poosje niks geschreven op onze site ik kom er gewoonweg niet aan toe. Ik lees wel iedere week even de nieuwsartikeltjes ven enkele leden van onze afdeling,meestal zijn het dezelfde sites die ik even bezoek. Eerst altijd even de site van Theo Pander met iedere dag even een bij jezelf herkenbaar verhaaltje van hoe het bij hem op het hok gaat en zo nu en dan zegt Theo even op zijn eigen karakteristieke manier hoe hij over de duivensport denkt. Gewoon leuke stukjes om te lezen. Dan kijk ik ook altijd even bij Gert Jan Beute of hij wat nieuws heeft te melden want van hem heb ik moet ik eerlijk zeggen toch veel van zijn stukjes opgestoken,jammer genoeg vind ik, worden zijn stukjes steeds commercieler maar dat is zijn goed recht.Zoals hij zelf altijd zegt je hoeft ze niet te lezen en dat doe ik wel. Dan kijk ik ook altijd even op de site van de Comb.vd Stouwe & Douna ook altijd up to date en intressant (vooral tijdens het vliegseizoen)om te lezen. Als laatste kijk ik dan ook altijd even op de site van Brugt & Harm Bron gewoon omdat deze nog vrij nieuwe combinatie de site steeds weer wat mooier en intressanter maakt. Helaas zit bij mij de sleur er een beetje in maar ik ga mijn best doen om het allemaal weer wat actueler te maken. Zoals gezegd komen bij ons de eerste jongen nu uit.Onder de vliegers liggen ook de eieren uit onze kwekers die bij broertje Bart zitten ongeveer 2 weken geleden heeft hij hier de eieren gebracht en hebben we ze onder onze vliegers gelegt.Helaas zijn door vecht partijtjes al 4koppeltjes eieren stuk gevochten jammer maar helaas maar  ik zit er niet meer zo mee maar het is altijd zonde.Ik denk ook dat het komt door de nieuwe inrichting van ons hok de broedbakken zitten veel dichter op elkaar plus dat er 10 koppels meer in zitten dan andere jaren. Er komen jonge duiven genoeg met 24 vlieg en 8 kweekkoppels. Verder hebben we het druk met de jonge duivenverkoop straks in maart van onze club.Geweldig om te zien dat sommige kampioenen ieder jaar weer bereid zijn om 1 of meerdere jonge duiven beschikbaar te stellen. Ik zelf ben een van de genen die elk jaar weer contact zoekt met de liefhebbers van wie we graag een duifje willen en dit is nou net niet mijn ding want je hebt toch altijd het idee dat je wat aan het schooien bent maar ik moet zeggen dat bijna iedereen heel leuk op het concept reageert (80 % van de opbrengst is voor de liefhebber zelf) en dat degenen die de voorgaande edities hebben meegedaan ook nu weer van de partij zijn. Ons gaat het er vooral om dat we er een gezellige duivenmiddag van maken en dat je ook eens met leden van een andere vereniging in gesprek komt. Dus ik zou zeggen kom eens langs op deze verkoping ook als u niet van plan bent om wat te kopen kijk voor meer informatie even op onze clubwebsite. 
https://gevleugeldevriendenjubbega.webnode.nl/